Volkel krijgt lesje in effectiviteit en verliest thuisduel tegen Handel met 1-2

Het was niet best wat Volkel deze zondag op de mat legde in eigen huis. Het had wel het grootste gedeelte van de wedstrijd balbezit, maar deed daar weinig mee. Een compact verdedigend Handel dat met veel werklust speelde gaf een lesje in effectief omgaan met kansen en won verdiend met 1-2.

Volkel begon met 2 youngsters in de basis en wel Luuk Riepe en Niels van Oort voor de geblesseerde Luuk v/d Elzen en Ruud Boyon. Volkel mocht vanaf de aftrap het initiatief nemen van Handel, maar dat leverde nog weinig op. Uit een vrije trap van Stijn van Cuijk in de 7e minuut kopte Tony v/d Berg over het doel van Handel en een voorzet van Stijn van Cuijk leverde een kopbal van Luuk Riepe op die ook over het doel verdween. Dan was er nog een kopbal uit een hoekschop van Jeroen v/d Laar die ook over ging. De grootste mogelijkheid voor Volkel was er in de 21e minuut toen Jan v/d Rijt door een klutsbal oog in oog kwam te staan met doelman Tijmen Brouwer. Die verkleinde zijn doel prima en voorkwam zo een treffer voor de gastheren. In de 29e minuut kwam Handel er voor de eerste keer gevaarlijk uit en meteen was het raak. Een voorzet belandde bij Jan Roosjen die geen moment draalde en de 0-1 binnen knalde. Volkel was even de kluts kwijt en moest toestaan dat Handel nog enkele gevaarlijke momenten kreeg. Zo zagen Giel Bos en Peter v/d Bosch hun schoten respectievelijk naast en over gaan.

Na rust kwam bij Volkel Mark v/d Berg in de ploeg voor Luuk Riepe. Hij ging in de spits spelen waardoor de vleugels bemand werden door Jan v/d Rijt en Rens van Lanen. Ook nu weer ging het spel veelal richting doel van Handel, maar de passing van Volkel was erg slordig. In de 57e minuut pas een eerste schot in de tweede helft namens Volkel van Rens van Lanen dat naast het doel van Handel verdween. In de 63e minuut is het weer Handel dat zich bijzonder effectief toont. Een hard schot van Geert v/d Bosch wordt weg gebokst door Volkel goalie Tom Jacobs, maar de rebound is voor een Handel voorwaartse die de 0-2 op het bord brengt. Volkel probeert het nog wel, maar ziet een vrije trap van Stijn van Cuijk rakelings naast gaan. In de 85e minuut wordt Mark v/d Berg neergelegd in de zestien en de strafschop wordt onberispelijk binnen geschoten door Stijn van Cuijk. Er is weer hoop voor de Volkelnaren, maar het slotoffensief met hoge ballen in de zestien leverde niets meer op. Een dure nederlaag voor Volkel dus dat volgende week de lastige uitwedstrijd bij Avanti moet gaan afwerken in Schijndel.